Ziektekostenverzekering

Chronisch zieken (die het financieel al niet zo ruim hebben) worden absoluut onnodig en immoreel beboet voor het feit dat ze het lef hebben ziek te zijn en medicijnen/hulp nodig te hebben. Maar die mensen:

  • MOETEN: een #verzekering nemen
  • desondanks het grootste deel (#EigenRisico wordt 500 terreuro in 2017!) van de onkosten zelf betalen.

De verhoging van het eigen risico (met 115 terreuro! Bijna 30%!) gaat toch zeker gepaard met een belastingverlaging van ruimschoots dat bedrag?
Waarom zou ik me verzekeren als ik toch alles zelf moet betalen? O ja, als de verzekering te duur voor me is, dan krijg ik een boete, die ik me helemaal niet kan veroorloven!
Den Haag is niet meer dan een bende criminele fascisten. Het volk dient volgens de #overheid alleen maar om de oud-studiegenootjes van Nijenrode te spekken!
Constructief einde van deze tekst: oplossing: haal de overheid weg, in elk geval uit deze sector, maar bvk uit het hele land (als je toch bezig bent, schaf dan gelijk het land af! Maar dat terzijde), laat de mensen zelf kiezen wat voor verzekering ze willen, òf ze überhaupt een verzekering willen, of dat ze liever alles uit eigen zak betalen. Dat dwingt de verzekeraars om hun prijzen aan te passen. En ga ZEKER niet mensen beboeten, dat onder geen beding hè! Wie denken ze wel niet dat ze zijn?
Dat zal even wennen worden voor ze, laat ze alvast maar beginnen, dan gaan wij dit systeem invoeren.
Dan kunnen de zorgverzekeraars gaan wedijveren om klanten te lokken. Door o.a:
De prijzen scherp te houden
De dienstverlening / het aanbod te verbeteren
De klantvriendelijkheid op een hoog peil te houden
In plaats van zoals nu waarbij de prijzen op kartelhoogte kunnen worden gehouden, omdat de maatschappijen weten dat de klanten toch wel komen.

Published by

ludwigvanel

I am an author & an anarcharchist

Leave a Reply

