Waarom heb ik eigenlijk een ziektekostenverzekering?

Waarom betaal ik überhaupt nog premie voor een #ziektekostenverzekering? O ja: dat moest van die corrupte klootzak van een #Balkenende.
Intussen vergoedt die verzekeraar niets van mijn #medische onkosten (waarvan ik er helaas nog wel meerdere heb), want dankzij het in Den Haag bepaalde Eigen Risico (zij bepalen dus de prijs èn het product; ja hoor, JP & Emile: marktwerking!) betaal ik alles toch zelf. Laat mij het dan allemaal uit eigen zak betalen, zonder een geldopslurpende instantie ertussen! (En ja, dat is inclusief Den Haag; ook,een geldopslurpende instantie). Gut, allebei superfout; Emile wil terug naar het dodelijke #Ziekenfonds met z’n wachtlijsten. “Maar nu zijn er ook wachtlijsten omdat verzekeraars zorg moeten inkopen.”
Zorg inkopen doe je toch niet? Dat klinkt verdorie naar Centrale Planning à la Sovjet-Unie; dus belemmering/inefficiëntie door de overheid. Wanneer iemand zorg nodig heeft, dan pas koopt die het; niet eerder, lijkt mij toch heel logisch, of niet? Zorg inkopen zal leiden tot lege (want reeds door een andere verzekeraar ingekochte) bedden.
O, o, o! Wat wordt een mens toch moe van onverbeterlijke #etatisten!

Published by

ludwigvanel

I am an author & an anarcharchist

Leave a Reply

