Bezoeking

“NS schrapt verplicht saldo op chipkaart”
Alsof dsr het probleem was mer het OV. Het OV is en blijft een bezoeking; daarom neem ik in het vervolg alleen nog maar de auto. Zolang de Haagse junta maar blijft subsidiëren, voelen OV-bedrijven nooit de stimulans om het reizen prettig te maken. Vliegmaatschappijen doen wèl hun best om,het de klant naar de zin te maken; dus openbaar vervoer kan wel prettig zijn, zonder meteen de hoofdprijs te moeten betalen voor een zo goed als lege lege eerste-klasse coupé. Maar bus/trein? niet dus. Zolang je ettelijke malen moet overstappen, en je blijft worstelen met de chipkaart (ook zo’n bijster reiziger-onvriendelijke brok ellende), ga ik maar met de auto.
Zou ik dan wel aub het OV-subsidie-deel van mijn belastingen kunnen terug krijgen? Aangezien ik voor dat geld duidelijk geen diensten geleverd krijg, is het onverdedigbaar dat het mij – onder dwang – wordt afgepakt.

Published by

ludwigvanel

I am an author & an anarcharchist

Leave a Reply

